2011. máj. 2.

Interjú a droiddal - 1. rész


Napjainkban már a csapból is az folyik, hogy lépjünk ki a hétköznapok fogságából. Vegyünk ezt meg azt, ilyen telefont, olyan TV-t s csak azt vesszük észre, hogy már választani se tudunk jó dolgunkban. Tóth Máté egy egyszerű átlag ember akár csak mi. Reggel kel, bemegy a munkahelyre, hazatér, elvégzi teendőit, majd lefekszik.  Így megy ez napról-napra. Mégis nemrég a reklámok és a barátok unszolására ő is úgy határozott, hogy régi készülékét egy okostelefonra cseréli. Most megtudjuk, hogy hozott-e a készülék egy kis változatosságot és kényelmet a mindennapok során, beváltják-e ígéreteiket a hirdetők.

Mátéval Debrecenben a Bakelit Music Pub egyik boxában beszélgettünk:

Droidground: Hát akkor kezdjünk is neki. Elsőként az után érdeklődnék, hogy mióta van Android-os készüléked?

Máté: Ha jól emlékszem immár 4 hónapja hurcolászom magammal a kis zöld droidot. Több éve gondolkodtam már azon, hogy le kéne cserélni régi Nokia 6288-amat, de mindezidáig idegenkedtem az érintőképernyők világától.

Droidground: Akkor mi késztetett arra, hogy mégis lecseréld a megszokott telefont?

Máté: Mindig is arra vártam, hogy olyan telefon kerüljön a piacra, ami kielégíti a felgyorsult élettel egybeforrt teendőket. Az internet térhódításával, egyre több olyan funkció lett beépítve ebbe a kis készülékbe, mely nagyban megkönnyíti a mindennapjaimat. Olvashatom az e-mailjeimet, böngészhetem a kedvenc blogjaimat, és a szociális hálót is éjjel nappal szemmel tarthatom, így sosem maradok le a hozzám közel állók fontos eseményeiről.

Droidground: Honnan vagy kitől hallottál először az Android-ról?

Máté: Először egy barátom mesélt az ő készülékéről. Azt mondta úgy érzi, mintha egy kis számítógép bújna meg a zsebében. Ezután az ő telefonját próbálgattam, felmentem vele az Android Market-ra, nézegettem az alkalmazásokat s rájöttem, most már tényleg van értelme új mobilt vennem.

Droidground: Utána jártál a vásárlás előtt a különböző boltokban, hogy melyik lenne a számodra legmegfelelőbb okostelefon?

Máté: Természetesen igen. Több szolgáltató választékát is átböngésztem, de leginkább a különböző internetes tesztek voltak segítségemre a választásban. Sokáig még így is hezitáltam a vásárlásnál a magas árak miatt de végül sikerült rátalálnom a ZTE Blade-re.

Droidground: Miért pont a ZTE Blade, csak nem Zalaegerszeg drukker vagy?

Máté: Nem dehogy, bár a párhuzam engem is megmosolyogtatott a gyártó és az említett egyesület között, mégsem ez volt a döntő. Számomra a leglényegesebb az volt, hogy ár-érték arányban megtaláljam azt, amelyik megfelelő szinten ki is tudja elégíteni az igényeimet. Ha több pénz állt volna rendelkezésemre, akkor valószínűleg HTC-t vagy egy Samsung Galaxy S-t vásároltam volna, de majd inkább később egy új generációs készüléket vásárolok. Ahogy nézegettem, nemsoká itt az ideje a két magos processzoroknak a mobilpiacon is.

Droidground: Említetted, hogy sok olyan funkció és program van a Blade-ben és az Android Market-en, ami miatt az Android platform mellett döntöttél. Melyek a legkiemelkedőbbek ezek közül?

Máté: Elsősorban a böngészőt használom rajta, abból is az Oper Mini Mobile Browsert, valamint az Alarm Clock Extreme-t aminek köszönhetően minden nap időben sikerül felkelnem. Praktikus még, hogy az összes e-mail fiókomat szinkronizálhatom a Gmail-el s egy alkalmazás segítségével, nem kell külön belépkednem mindegyikbe azért, hogy megnézhessem érkezett-e új levelem. Ezeken kívül azonban az örök kedvencem, amire nemrég találtam rá, az IMDb Movies & TV. Ezzel az alkalmazással bármikor képes vagyok arra, hogy új filmek után kutakodjak és akár meg is tudom osztani, amit találtam, a barátaimmal a Facebook-on.

Droidground: Mi a helyzet a kikapcsolódással? A sok munka között jut némi időd a szórakozásra és a játékra? Ebben is partner lehet egy ilyen készülék?

Máté: Természetesen! A viszonylag nagy kijelzőjének köszönhetően már nem csak a régi Nokiák kígyós játékával kell megelégednem. Van ezen már minden., Angry Birds ahol egy csapatnyi madár próbálja megmenteni a tojásokat a galád malacoktól, s számomra újdonság volt az Asphalt 5, amiben a telefon giroszkópjának segítségével irányíthatjuk autónkat, így már gombokat se kell nyomkodnunk, a játék érzékeli, milyen irányba mozgatjuk el a telefont.

Droidground: Hol és milyen helyzetekben használod a legtöbbet a telefonod? Volt már úgy, hogy megkönnyítette a dolgodat egy nap során?

Máté: Igazából a lehetőségek egyáltalán nem kötöttek. Használom buszon, szünetekben, ha épp unatkozom, de volt már, hogy az egyik alkalmazásnak köszönhetően elintéztem egy bevásárlást vagy mozijegy foglalást is.

Droidground: Rengeteg szépet és jót meséltél el a telefonodról mégis felötlik az emberben a kérdés, van olyan, amit hiányolsz a telefonban?

Máté: Igen, ugyebár nincs tökéletes mindig csak törekednek rá. Sajnos a telefonban csupán egy 3.2 Megapixeles Auto-Focusos kamera kapott helyett, így sajnos azon kívül, hogy reggelente készítünk egy képet a kutyánkról vagy autónkról, el kell feledkeznünk az éjszakai fotózás szépségeiről. A videózást már meg sem említem.

Droidground: Akkor ha jól gondolom nem ez lesz az a készülék amely évekig a zsebedben fog lapulni?

Máté: Igen, már most nézegettem, de mint azt már az interjú elején elmondtam, az árak még olyan magasak az újdonság és az egyre több innováció miatt, hogy képtelenség ma ennél jobb készüléket találni az alsó-közép kategóriában. Elképzeléseim szerint a gyártók lassan akárcsak a TV-k esetében itt is belekezdenek egy árháborúba s az árakat kénytelenek lesznek egyre lejjebb nyomni a nagyobb bevétel érdekében.

Droidground: Mik lesznek majd a következő telefoncserénél a legfontosabb szempontok?

Máté: Képes legyen a kamera HD felvételek készítésére, több magos legyen és nem utolsó sorban, minél nagyobb belső és bővíthető tárhellyel rendelkezzen. Majd elfelejtettem, legyen Android-os.

Droidground: Mielőtt lezárnánk a beszélgetést egy utolsó kérdésem lenne hozzád: A Tablet-ekben látsz lehetőséget?

Máté: Véleményem szerint, igazán jó kezdeményezés, de úgy gondolom sosem veheti át egy fizikai billentyűzet szerepét az érintőképernyő. Kis mérete miatt praktikus utazások során, de filmnézésre otthon szerintem kijelzője miatt alkalmatlan. Mindenesetre, aki keveset van otthon annak mindenképp érdemes egyet beszereznie. 

Droidground: Végezetül van valami féle tanácsod az új vásárlóknak?

Máté: Ha valaki arra adja a fejét, hogy régi készülékét lecsréli, mindenképp kérdezzen meg valakit, aki már rendelkezik okostelefonnal. Próbálja ki, ízlelgesse, semmit sem szabad elsietni, hiszen itt már nem pár forint apróról beszélünk hanem több ezrekről.

Köszönjük türelmedet, reméljük továbbra is sok örömet lelsz majd a mobilodban.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése