2012. febr. 26.

A Droidground.hu kedvenc alkalmazásai: 2. rész - eatthis!



Ez a cikk a "szerkesztők kedvenc alkalmazásait" bemutató poszt sorozat következő része, melyben eatthis! fogja elétek tárni a kedvenceit az előzőhöz hasonló stílusban, mint ahogy azt barcaxavi tette.


Mondhatni "második generációs" Androidos vagyok, hisz ez a második ilyen készülékem. Az első szerzeményem egy Xperia X10 mini pro, és egyben ez volt a legelső qwerty-s mobilom is. A qwerty-t, hadd ne mondjam, de a legjobb dolognak tartom azóta is a világon. 1 év után elkezdtem érezni, hogy egyre kisebb számomra a pro kijelzője, így egy kiváló cserével és nagyon kevés ráfizetéssel szinte a semmiből jött elő a HTC Wildfire S. Egyik haveromnak is HTC-je van (Desire HD) így korábban már megismertem a Sense szépségét és a HTC magas színvonalú minőségét, és hát nem csalódtam...
Nekem a Sense-vel nem voltak gondjaim, imádom a dizájnját, csak a belső memóriával küszködtem sokáig. De szerencsére 1,5 hónapja unlockolta a tajvani cég a kicsikémet, így most már én is rootolva vagyok, egyébként Cyanogen Mod 7.2 fut rajta.


Számomra a legfontosabb funkciói a telefonnak a zenehallgatás és ritkán egy-egy sorozat megnézése a buszon, valamint a netezés és unalmasabb pillanatokban a játékok. A naptár és jegyzet funkciókat is rendszeresen használom, de van még egy kisebb "függőségem" is: mindig próbálom felfedezni az újabb és újabb alkalmazásokat és funkciókat. Sokszor csak ámulok, hogy mikre lehetünk képesek egy okostelefonnal. Mondhatni, próbálok olyan okos lenni mint a telefonom. :D

A legtöbb "meghatározó" alkalmazást, amiket én is használok, már bemutattunk korábban, így én csak néhány kisebb, de számomra annál fontosabb dolgot mutatok be. 


Emlékszem arra az időkre, amikor azzal fogadtak a barátaim, szüleim, hogy "Miért nem vetted fel a telefonod? Tegnap legalább háromszor hívtalak..." Sokszor a barátnőm se hitte el, hogy nem azért nem vettem fel a telefont, mert nem akarok vele beszélni, hanem mert nem hallottam hogy csörög. Mert ugye óra előtt reggel lehalkítom és ha vége van mindig elfelejtem vissza hangosítani.




Szerencsére ráleltem erre a remek alkalmazásra. Amikor lehalkítjuk a telefont, felugrik ez az ablak, és be tudjuk állítani, hogy az adott időpontól kezdve hány óra múlva "hangosítsa vissza" magát a kicsike. Ha a Keep it off-ra bökünk, akkor addig lesz csendes, amíg manuálisan vissza nem hangosítjuk. A maga fél MB-jával alig foglal helyet, és szerencsére ingyenes is.


Mindig is irigyeltem a haverom Nokiáját, mert a naptári bejegyzéseiből a következő 3 eseményt rakta ki neki a Symbian a főképernyőre. Míg az én szuper HTC-m naptára csak egy eseményt képes megjeleníteni. Arról nem is beszélve, hogy a naptár widget egyszerűen nem használható, és még a mérete is rossz.


Erre a bajra a megoldást a Smooth Calendar jelenti. Pont az ideális 3 következő eseményt mutatja, de akár 6-ra is növelhetjük azt. A kezdőképernyő számára kellemes 4x1-es widget aránya van, így mindig amikor rápillantunk, egyből láthatjuk, hogy mikorra vagyunk betáblázva a következő napokban.


Két hete történt, hogy a laptopom behalt, és a hosszabb beszélgetéseket kénytelen voltam a telefonom facebookján elvégezni. Hadd ne mondjam, hogy az oly sokak által (okkal) szidott facebook alkalmazás pont nem a csetre lett kitalálva. Minden egyes alkalommal, amikor úgy éreztem, hogy valaki írt "menü gomb-> frissítés-> várakozás... menü gomb-> frissí...". Mivel nem frissíti automatikusan magát, így nem kaptam meg azonnal az üzeneteket.



Ezt az appot pont a csetre találták ki. Semmi extra nincs benne, hozza az alap facebook alkalmazás dizájnját, csak annyit tud, amit a neve mutat, viszont azt jól. Nem kell kézileg frissítgetni minden mondat után, folyamatosan kapjuk az üzeneteket időkésés nélkül.

És a végére itt a lista a korábban már bemutatott alkalmazásokról, amik nálam is a "must have" appok között vannak, és nap, mint nap használom őket:

Zenelejátszó ügyében én a PlayerPro-ra esküszöm, melyről a jövőben írok is egy hosszabb cikket.

Remélem az általam bemutatott alkalmazások számotokra is hasznossá válnak. A következő részben serkilla top 5 listáját ismerhetitek meg. Készüljetek!

Amennyiben cikkünk elnyert tetszésedet, oszd meg barátaiddal/ismerőseiddel is.

9 megjegyzés:

Zsoca02 írta...

Sziasztok!
Ha már szóba jött a rootolás, meg a Wildfire S, akkor megkérdezném, hogy hogy lehet rootolni ezt a típust? Ès hogy az S-On-osat is lehet-e?

eat this! írta...

S-On-osat is lehet, először a bootloadert kell unlockolni a htcdev.com oldalon, és utána lehet rootolni. Xda fórumán minden le van írva pontosan, sőt egy magyar fórumon le is fordítottam a legfontosabb tutorialokat.
(linket nem tudom, hogy adhatok-e itt, majd a főszerkesztő szól ha jöhet a fórumnak a linkje)

Zsoca02 írta...

Azt nagyon megköszönném, ha linkelnél, mert már régóta szeretném rootolni a telómat, sajnos én is kűzdök a kevés belső memóriával. :/ Jó lenne, ha megengednék, hogy linkelj.

serkilla írta...

Egy cikk formájában tedd közzé a rootolás menetét kérlek.

eat this! írta...

Oké, 1-2 napon belül írok róla.

Zsoca02 írta...

Köszi! Az nagyon jó lesz. :D

Zsoca02 írta...

Na és hol található az a cikk?

droidground írta...

A főoldalon vár mostantól :)

Zsoca02 írta...

Köszi! Most láttam Facebookon. Zssííír lesz...végre nem lesz kevés a belső memóriám. :D

Megjegyzés küldése